25 Nisan 2012 Çarşamba

Otur

Otur ne olur düşün bir önce... Sen böyle değilsin bence...

Genel bir bakış atıyorum etrafıma. Zaten her şey sapmamış mı amacından?

Anlamadın değil mi, tamam dur baştan başlayalım yine...



ERKEK!

Bak ne kadar güçlü bir kelime... Ne yaptın tarih boyunca haberin var mı? Birlikte bir göz atalım.
Avlandın sen tarih boyunca biraderim. Nice yıllar boyu dağı, toprağı aşıp hayvanlar yakaladın. Ağ ile, ok ve yay ile, kılıç ve balta ile, bazen de çocuksu iç güdün sayesinde sapan ile...
Güçlendim kardeşim. Görüntü olsun diye değil, ihtiyacın oldu diye. Taşıma işlerini hep yüklendin omuzlarına ki ağırlığın altında ezilmemeyi öğren. Taşımayı öğrendin ki doğa şartlarına ayak uydur. Tutmayı öğrendin ki kaçmasın avların ellerinden...
Korudun tarih boyunca ağabeycim. Kadınını, çocuğunu düşmanından korudun, doğal afetlerden korudun, hayvanlardan korudun. Yeri geldi, ufaklık kendine zarar vermesin diye onu kendinden korudun...

Ne ben anlatabilirim ne de bu sayfalar alır canım kardeşim. Neler neler başardın şu insanlık tarihinde sen bir bilsen... Ama hep güçtü adın, liderdi. Aileyi ayakta tutan da sen oldun, bir vatanı savaştan sağ salim çıkaran da...

Askerde bak bir rütbene. Yukarı bakan bir ok göreceksin ya hani. Bu bir liderlik ve erkeklik sembolü işte. Gördüğün her yerde yüce olan sensin hacım.

Hatırladın mı geçmişini şimdi? Gözünde canlandı mı o kahramanlık anıların?
Mızrakla, ok ve yayla hayvan avlanan günlerinin gördün mü gerçekten? İşte bu, senin DNA'nın en içlerine kadar, iliklerine işlemiş doğal yaşam döngüsünün bir parçası...

Gel şimdi günümüze tekrar. Bak bakalım ne avlıyorsun? Ne taşıyorsun? Ne kovalıyorsun? Kimi koruyorsun?
Bak omuzlarına, dik mi duruyorlar sence? Kolların gösteriş için yapılmış kaslar değil de gerçekten işle, güçle mi dolu? Gözlerin her türlü tehlikeye karşı tetikte, çakmak çakmak bakıyor mu etrafına?

Zorlandın mı? Ya zorlandın ya da okumadın arkadaşım... Çünkü yok artık o devir geçti. Ne var biliyor musun?
Bence erkekliğini kaybediyorsun...

Emo olup da her şeye kırılıp dökülmekle erkek olamazsın. Sevgiline onun sana attığından daha fazla trip atarak da olamazsın. Her şeye gülerek, hep sırıtarak da olamazsın bence. Anlaşalım bak, bunlar benim görüşlerim. Ama "aşqm" falan yazarak da erkek olamazsın. Her gün anlamlı sözler yazmaya çalışarak da olmaz bu iş, inan bana.

Düşün bir 3 sene sonranı, 5 sene sonranı düşün. Askerde olacaksın.

Zorlanacaksın. Aşağılanacaksın. Bir gün belki bir savaş çıkacak. O gün neye ihtiyacın olacak hiç düşündün mü? Hazır mısın hayata?

Avlanacaksın tekrar, köşe bucak sessizce ilerleyip yakalayacaksın düşmanını.
Güçleneceksin tekrar, o şişme kaslarınla değil, demir döverken, iş yaparken kullandığın kaslarını kullanacaksın.
Koruyacaksın takım arkadaşını, kollayacaksın arkasını her zaman.
Öyle bir an gelecek ki, içi boş sözlere anlam katmaya çalışmak yerine o anı zar zor kelimelere sığdıracaksın.

Sana anlatıyorum hacım. Facebook'da durmadan kalpli mesajlar gönderen...
Kendini çok şeker zanneden...
Her şeye gülüp duran kardeşim sana söylüyorum...

Ne cam olacaksın ki kırılasın, ne şeker olacaksın ki eriyesin.
Sık yumruğunu bir bak kollarına, şöyle bir kendine göz gezdir. ERKEKSİN sen be biraderim kendine gel...

Gel, otur bir düşün...
İstemiyorum başka bir şey, dokunmasın bana yararın ama düşün önce bir...
Gel, şöyle bir otur...
Otur kardeşim...

7 yorum:

  1. Düşünmeye sevk ettin! Eyvallah

    YanıtlaSil
  2. Okuduğun için ben teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  3. inci sözlükte gördüm blogunu pişman olmadım hiç girdigim için yazıların hoşuma gitti hepsini okumasamda başarının devamını dilerim

    YanıtlaSil
  4. Güzel düşüncelerin için teşekkür ederim hacım

    YanıtlaSil
  5. kendime geldim dostum eyvallah.here comes the rain again güzel parçadır.bu yazdıklarınla dinlediğin müziklerle ben seni anladım arkadaşım.çokta farkımız yok aslında birbirimizden.sen yalnız değilsin.anladım ki şimdi bende çok yalnız değilim.topladım kendimi şimdi gidiyorum yarım kalan bi işi bitirmeye

    YanıtlaSil
  6. İşte bu. Benim amacım sadece sana ulaşmaktı ve bunu başardığımı görüyorum. Bu beni gerçekten çok mutlu etti hacım. Kafanda ufacık bir soru işareti yaratabildiysem ben misyonumu tamamladım demektir. Çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Bir not: Here comes the rain again güzel parçadır

    YanıtlaSil

uyan-uyandır